شیوه نگهداری و مراقبت از کفپوش وینیل
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

بسیاری از مردم در مورد اینکه وینیل و مشمع کف اتاق یک نوع کفپوش هستند ، مشخص نیستند. آنها نیستند همچنین به کارهایی که کارمندان فروش در برخی از خرده فروشان کفپوش تمایل دارند از این عبارات به جای یکدیگر استفاده کنند ، کمکی نمی کند. آنچه درست است این است که وینیل و مشمع کف اتاق "انعطاف پذیر" هستند و هر دو می توانند روی یک ورق ورق (یا در کاشی) قرار بگیرند ، اما اساساً شباهت در آنجا پایان می یابد. کفپوش وینیل و مشمع کف اتاق تقریباً از هر لحاظ محصولات ساختمانی بسیار متفاوتی هستند از جمله: ترکیب مواد ، کاربرد ، نصب و به ویژه در شرایط نگهداری مربوطه.

بنابراین آیا کف من وینیل است یا مشمع کف اتاق؟
یک مشکل رایج در مورد کفپوش وینیل در مقابل مشمع کف اتاق این است که چگونه می توان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد. یک روش سریع و آسان برای تأیید وینیل یا مشمع کف بودن استفاده از "تست Paperclip" است. یک گیره کاغذ را صاف کرده و انتهای آن را با فندک به مدت تقریبی پنج ثانیه گرم کنید (برای جلوگیری از سوختن انگشتان خود از یک انبر استفاده کنید). نوک فلزی گرم شده را به مدت تقریبی سه ثانیه کاملاً روی سطح کف فشار دهید. گیره کاغذ را به آرامی بالا بکشید. اگر از جنس خرید کفپوش پی وی سی باشد ، سوراخ کوچکی در کف مشاهده خواهید کرد. اگر مشمع کف اتاق باشد ، اطراف سوراخ کمی سیاه می شود (این زغال سنگ به این دلیل است که برخلاف وینیل ، مشمع کف اتاق حاوی مواد طبیعی مانند چوب پنبه و آرد چوب است).


کفپوش وینیل ، یا همان پلی وینیل کلراید (PVC) سخت است و می تواند در برابر ترافیک بالا مقاومت کند. این ماده معمولاً در تأسیسات تجاری مانند دفاتر عمومی ، مدارس و فروشگاه های خرده فروشی استفاده می شود. وینیل در برابر شستشو با محلول های ضد عفونی کننده ، ضد قارچ ، ضد ویروس و ضد باکتری مقاوم است که آن را به یک انتخاب محبوب در بیمارستان ها تبدیل می کند. وینیل همچنین دارای مقاومت شیمیایی خوبی در برابر روغن ، گریس و الکل ها (ریختن در راهرو 8) و مقاومت شیمیایی بسیار خوبی در برابر اسیدهای رقیق ، قلیاهای رقیق و هیدروکربن های آلیفاتیک (متان ، اتان ، پروپان ، بوتان و ...) است. وینیل تجاری (VCT) می تواند در برابر ترافیک بسیار بالا ، حتی ترافیک لیفتراک سبک (با چرخ های پلی اورتان) مقاومت کند. به همین دلیل VCT در فروشگاه های ماشین آلات و تاسیسات تولید صنعتی در حال گسترش است که می تواند میزان تحمل خسارت را بالاتر از رنگ اپوکسی ارائه دهد. به طور خلاصه ، وینیل کف بسیاری از استعدادها است.

سخت و غیر قابل تخریب نیست
بارهای نقطه متمرکز ناشی از ویترین های سنگین با کاستورهای استیل سخت ، نیمکت های کار یا مبلمان با پایه های باریک ، یا هر جسم سنگین با یک رد پای استراحت کوچک ، می تواند کف را به صورت دائمی کند.

نکته: تمام کاستورهای فلزی تک چرخ را با کاستورهای چرخ دوبل پلی اورتان جایگزین کنید تا وزن تجهیزات سنگین توزیع شود.

وینیل و مشمع کف اتاق هر دو اقتصادی هستند و ارزش هر دو تقریباً یکسان است. کفپوش وینیل به طور معمول هر فوت مربع حدود یک تا دو دلار هزینه دارد و تقریباً برای ده تا بیست سال دوام می آورد. لینولئوم حدود دو برابر هزینه دارد اما تقریباً بیست تا چهل سال دوام می آورد. دو اشکال با مشمع کف اتاق در مقابل وینیل این است که مشمع کف اتاق با گذشت زمان و با نشان دادن سن شروع به کمرنگ شدن می کند ، در حالی که وینیل ظاهر خود را تا پایان عمر مفید حفظ می کند. مشمع کف اتاق در معرض آسیب رطوبت است - در محیط های مرطوب یا مرطوب مانند حمام ، دیدن خم شدن لبه ها از وان و تخته کف غیرمعمول نیست. از طرف دیگر وینیل ضد آب در برابر رطوبت ، کپک و کپک مقاوم است و هرگز شکل خود را از دست نمی دهد.

کاتالوگ گسترده ای از گزینه های کفپوش وینیل را می توان تقریباً در هر مرکز بهسازی منازل یا فروشگاه لوازم ساختمان یافت. علاوه بر اینکه یکی از با دوام ترین و متنوع ترین مواد کفپوش موجود است ، کفپوش وینیل در انواع مختلفی از رنگها و الگوها (حتی الگوهای چاپی سفارشی) تقریباً نامحدود است. بنابراین جای تعجب نیست که کفپوش پی وی سی برای استفاده در منازل مسکونی و امکانات تجاری بسیار محبوب است. هنگامی که کف وینیل به درستی نگهداری شود سالها طول می کشد. با دنبال کردن برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده ، قبل از اینکه بتوانند کف کف را خراب کنند یا باعث ساییدگی و پارگی شوند ، آلودگی و آلودگی پاک می شود. این نه تنها باعث افزایش عمر کفپوش می شود بلکه با کاهش خطرات و بهبود تمیزی به یک محیط سالم و سالم کمک می کند. نظافت منظم از کف محافظت می کند ، از سرمایه گذاری شما محافظت می کند و به کسب و کار یا خانه شما ظاهری جذاب می بخشد.

مراقبت از وینیل و نباید
DOS
یک حصیر طبیعی یا رنگی در ورودی های خارجی قرار دهید تا آلودگی و رطوبت ردیابی شود.
برای جلوگیری از خراشیدگی کف زمین ، مرتباً جارو یا جارو برقی بزنید.
زیر مبلمان ، گوشه ها و کنار تخته های تمیز را تمیز کنید.
قبل از استفاده از تمیز کننده کف تجاری ابتدا با آب ساده بشویید.
برای جلوگیری از ایجاد لکه ، در اسرع وقت نشت ها را پاک کنید.
برای لکه های سخت تر ، از پاک کننده کف مورد تأیید سازنده یا یکی از روش های تمیز کردن سبز زیر استفاده کنید.
هر زمان که برای جابجایی مبلمان ، لوازم خانگی یا تجهیزات سنگین از سطح کف نیاز دارید ، یک ورق تخته سه لا یا تخته خرده چوب را پایین بگذارید - این باعث جلوگیری از ایجاد علائم زخم ، پارگی و آسیب دیگر به وینیل می شود.
برای خانه ها ، قرار دادن زیراندازهای وینیل یا محافظ های نمدی در زیر مبلمان را در نظر بگیرید

برای محافظت در برابر آسیب ، پاها را باز کنید.
برای تأسیسات تجاری ، قرار دادن محافظ کف در زیر قفسه هایی با پایه های فلزی برهنه یا از قفسه هایی با نوک پلاستیکی پایه استفاده کنید.
برای امکانات تجاری ، تجهیزات را با کاستورهای فلزی تک چرخ با کاستورهای پلی اورتان دو چرخ جایگزین کنید.
اعطا نمی کند
برای از بین بردن آلودگی ها ، گرد و غبار و موها ، هرگز بدون تمیز كردن خشك كف زمین تمیز نشوید.
هرگز با یک اتصال برس کوبنده که می تواند به سطح کف آسیب برساند جاروبرقی نکنید.
هرگز از شوینده های پایه صابون با قدرت کامل (رقیق نشده) استفاده نکنید.
هرگز از محصولات "mop and shine" استفاده نکنید ، که ممکن است یک فیلم کسل کننده ایجاد کند.
هرگز از پاک کننده های ساینده یا پد های تمیز کننده مانند پشم استیل که می تواند کف شما را خراش دهد ، استفاده نکنید.
هرگز از واکس خمیری یا پولیش های پایه حلال استفاده نکنید.
هرگز از یک محصول تمیز کننده مبتنی بر آمونیاک استفاده نکنید که باعث شکستن وینیل و ایجاد ترک در کف شود.
هرگز از تمیز کننده تجاری غیر از آنچه مخصوص کف وینیل طراحی شده استفاده نکنید.
هرگز تجهیزات سنگین را با کاستورهای تک چرخ فلزی در سطح زمین نچرخانید.
نکات تمیز کردن سازگار با محیط زیست
از آب ساده استفاده کنید
با آب ساده شروع کنید. بیشتر مشکلات مراقبت از کف شما فقط با H20 معمولی و پاک کردن برطرف می شود. به یاد داشته باشید که قبل از پاک کردن خیس ابتدا موپ یا خشک کنید.

به طور مکرر تمیز کنید
با گذشت زمان ، خاک و آلودگی ، اگر بدون مراقبت باقی بماند ، پایان هر ماده کف را خراب می کند. نکته اصلی این است که قبل از این اتفاق آن را حذف کنید. ترافیک سنگین فقط روند کار را تسریع می کند.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن نور
برای تمیز کردن نور می توانید بیشتر آلودگی ها و آلودگی ها را با وسایل منظم خانه پاک کنید. یک فنجان سرکه سیب (برای تمیز کردن) یا یک فنجان سرکه سفید (برای ضد عفونی کردن) را با یک گالن آب گرم مخلوط کنید. زمین را تمیز کنید ، و مرتباً با آب گرم شستشو دهید. اگر کف شما به خصوص کثیف است ، سعی کنید چند قطره صابون ظرفشویی مایع (سحر به خوبی کار می کند) به مخلوط اضافه کنید. یکبار با مخلوط صابون پاک کنید ، سپس بار دوم با مخلوط سرکه و آب پاک کنید. برای درخشش خوب ، چند قطره روغن معدنی به محلول سرکه و آب اضافه کنید.

مواد غذایی و مواد غذایی
گرچه همه لکه ها از بین نمی روند ، وینیل به خوبی لکه ها را نگه می دارد و بیشتر آنها را می توان با استفاده از وسایل متداول موجود در خانه ، همراه با کمک مقداری چربی آرنج پاک کرد. برای جرم های لجبازی مقداری WD-40 یا روغن جوجوبا را روی حوله تمیز اسپری کرده و محل را مالش دهید تا ناخن ها از بین بروند. پس از آن ، مطمئن شوید که محل را با سرکه و محلول آب ذکر شده در بالا تمیز کنید تا آثار روغن و روغن از بین برود. برای لکه های غذایی مانند شراب قرمز ، آب انگور ، خردل ، سس گوجه فرنگی و ... با استفاده از جوش شیرین و آب یک رب درست کنید. یک پارچه نرم و تمیز را به خمیر آغشته کنید و لکه را به آرامی بمالید تا از بین برود. مجدداً بعد از آن محل را کاملاً تمیز کنید تا آثار جوش شیرین از بین برود.

مواد مهم
برای از بین بردن بیشتر چسبهای روغنی مانند بقایای چسبنده نوار سیاه یا نوار چسب می توان از الكل مالشی معمولی استفاده كرد. الکل همچنین روی رژ لب ، رنگ مو و لکه های جوهر به خوبی کار می کند. روغن معدنی لکه های مداد رنگی ، رنگ و بیشتر مارکرها را از بین می برد. برای از بین بردن لکه های لاک ناخن از محلول استون 60٪ (پاک کننده لاک ناخن معمولی) استفاده کنید. برای لکه های سخت مانند مارکرهای دائمی ، می توانید از استون خالص یا پاک کننده لاک ناخن با حداکثر مقاومت موجود در CVS یا Walgreens استفاده کنید - استون بلافاصله تبخیر می شود اما همیشه ابتدا در یک منطقه کوچک آزمایش کنید.

اثربخشی هزینه
کف هایی که به مدت طولانی با کمترین و یا بدون تعمیر و نگهداری فراموش شده اند ، می توانند آسیب ببینند و اغلب آسیب می بینند. در چنین مواردی تنها انتخاب این است که با آسیب دیدگی زندگی کنید یا کفپوش را تعویض کنید. با این حال ، تعمیر و نگهداری منظم با استفاده از یکی از روش های تمیز کردن سبز فوق ، که چیزی بیش از وسایل معمول خانه ندارد ، نه تنها سازگار با محیط زیست است ، بلکه یک روش بسیار مقرون به صرفه برای محافظت از کف در طول عمر آن است.

از کف خود لذت ببرید!

Eco-Footprint
در این زمان ، محصولات ساختمان پی وی سی تقریباً به اندازه مشمع کف اتاق سازگار با محیط زیست نیستند. برخلاف وینیل ، مشمع کف اتاق از تمام منابع طبیعی و بسیار تجدید پذیر ساخته می شود. مشمع کف اتاق قابل بازیافت است و در واقع زیست تخریب پذیر است. این را با قیمت کفپوش وینیل مقایسه کنید ، که تقریبا نیمی از اجزای آن از هیدروکربن ها ، یک منبع کاهش یافته و تجدید ناپذیر حاصل می شود.

علی رغم اتکا به مشتقات نفتی ، بیشترین اثر کربن وینیل از هیدروکربن های مورد استفاده برای تولید آن نیست ، بلکه از انرژی بسیار زیاد مورد نیاز برای جداسازی کلر از نمک حاصل می شود. در واقع ، 57٪ از کف معمول وینیل از نمک معمولی سفره بدست می آید! 43٪ باقیمانده از مواد اولیه هیدروکربن حاصل می شود. اما خبر خوب این است که سریع تغییر می کند. تولیدکنندگان به طور فزاینده ای به فرآیند تولید پی وی سی روی می آورند که از اتیلن محصولات قندی به عنوان جایگزینی برای اتیلن از روغن یا گاز طبیعی استفاده می کنند. بنابراین در آینده ، وقتی از راهروی مواد غذایی عبور می کنید ، می توانید روی زمینی که کاملاً از نمک و شکر درست شده است قدم بزنید. و انرژی مورد استفاده برای ساخت آن ممکن است کاملاً از خورشید ، باد یا شکل دیگری از انرژی جایگزین تأمین شود. Upshot: یک اثر کاملاً رد پای کربن

محصول lding.

فناوری بازیافت نیز طی ده سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است. از آنجایی که محصولات ساختمانی پی وی سی قبلاً به محل دفن زباله منتقل می شدند ، اکنون طرح هایی به نام "وینیل پس گرفتن" مانند Recofloor وجود دارد که می تواند ضایعات کف وینیل و نصب ضایعات را با سهولت منطقی بازیافت کند تا مواد بازیافت با کیفیت خوب تولید کند. برای ساخت مخروط های ترافیکی ، تابلوها ، کف و تعدادی دیگر از محصولات تجاری مفید استفاده می شود. با این وجود ، در حالی که تلاش برای یافتن راه هایی برای بازیافت محصولات PVC در حال گسترش این فناوری است ، اما در حال حاضر محدود و عمدتا در مرحله آزمایش است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: